despre RAMPA
Cine este RAMPA studio?
Brandul RAMPA l-am creat în 2018 și este semnat Alina Anton. Între 2007 – 2018 am funcționat cu un alt nume. Caut însa să maresc echipa cu oameni pozitivi, creativi în toate componentele unui proiect: proiectare, construcții, furnizori de materiale și alte servicii de implementare a proiectării. Scopul meu este să creez o echipă cu care să realizez lucruri spectaculoase și în care conceptul de “nu se poate” și “este complicat” să nu intre in discuție.
Cum abordezi un proiect? Ce te inspiră?
“Lucrurile nu sunt greu de făcut, greu este să te pui în starea de a le face“. (Constantin Brancuși) Un mic detaliu, un miros, o melodie, un text, orice poate deveni trigger pentru noul proiect. Este momentul cel mai dificil, cand asemenea surf-ului cauți secunda prielnică să te urci pe val.
Cine participă, cine este important în acest proces de proiectare si implementare?
Proiectul este un rezultat al dialogului permanent între mine ca proiectant, beneficiari, constructori și ceilalți colaboratori. Oricine intră în dialogul proiectului devine piesă importantă pentru felul în care “cânta” proiectul. Dacă curierul ți-a adus produsul lovit, sau livrarea întârzie, este un bun motiv ca frustrările să își arate colții, este doar un exemplu ..lista este mare. De aceea, încrederea și dialogul permanent sunt esențiale în procesul de implementare, cât și în obținerea rezultatului dorit.
Ce simplifică și ce îngrunează un proiect?
Calea bătătorită de majoritatea experiențelor anterioare cu care operezi simplifică lucrurile. Proiectul are două laturi: una de creație a conceptului (analiză si visare) și alta tehnică, de implementare a fiecarui detaliu din prima etapa. În fiecare dintre aceste doua părti există un procent de 80% cunoscut si 20 % necunoscut- imprevizibil.
Ce te motivează în actul de creație?
Libertatea și încrederea acordată de către beneficiar este motorul care pune proiectul în mișcare. Să caut ceva spectaculos și nemaifăcut, un “quelque chose ” la fiecare proiect.
De când parcurgi acest drum?
Momentul zero a fost la 12 ani când m- am intâlnit cu pictura și tot ce reprezintă poezia din spatele ei în paralel cu pasiunea pentru matematică , pentru formule și definiții care construiesc un obiect, un plan , o situație. Aceste două pasiuni mi-au definit parcursul ulterior și reprezintă amprenta mea personală în proiectele pe care le fac : geometrie si culoare. Nu există un punct de început mai clar din acel moment în ceea ce fac, pentru că fiecare descoperire estetica a fost o piesă care a generat alte si alte formule.
Te-ai gândit vreodată să faci altceva?
Am urmat Liceul de Artă și apoi Universitatea Națională de Artă. La sfarșitul celor 5 ani de Arte, urmate de un Master de un an, a trebuit să aleg între a aprofunda un Doctorat in Arte Vizuale sau a studia Arhitectura. Am ales Doctoratul. Mi-ar fi plăcut să fi studiat și Arhitectura. Așadar nu pot spune acum ce întorsatură ar fi avut lucrurile. Mi-ar fi plăcut să desenez la scară mai mare, mai vizibilă. Ai o mai mare larghețe când te poți folosi și de volumele exterioare, pentru că o geometrie corectă la interior este dată de o geometrie corectă pe exterior. Viața mea este împlinită și de cei doi copii minunați pe care îi am. Așa că Arhitectura rămane un ,,what if …”
Despre stil?
Îmi plac provocările. Indiferent că vorbim de o piesă clasică de mobilier, sau una modern- contemporană, important este contextul în care este amplasată. Îmi plac asocierile neașteptate. Evit monotonia și rețetele clasice. Evoluția înseamnă a recontextualizare a elementelor clasice într-un mediu nou. Puțin se naște din neant. Acel nou este doar sarea și piperul unui proiect, restul este respectarea regulilor clasice. Stilul meu predominat și preferat este insa unul modern, geometric.
Proiectul ideal ?
“Simplitatea este o complexitate rezolvată” ( C. Brancuși)
Și în încheiere, cine te-a influentat? Pe cine ai avut ca model?
M-au amprentat James Turell, Constantin Brancuși, Karim Rashid, Zaha Hadid, Marcel Duchamp, școala de la Bauhaus și arta contemporană din ‘50 până astăzi.